En ny begyndelse

Opskrifter

Der er masser af opskrifter at finde på nettet med mange flotte billeder. Men da der er så mange ingredienser, man ikke bør spise i denne kost, vil jeg vil ligge nogle opskrifter her, nogen jeg selv har fundet på og taget med eget kamera, hvilket betyder de måske ikke ser så flotte ud, men derfor kan de jo godt smage fantastisk 😊

Der er forskel på om du spiser en udrensende kost, som omfatter frugt og grønt, urter og vilde fødevarer – eller spiser mere vedligeholdende AW kost.

En udrensende, fedtfattig kost

Morgen:

kan starte med levende vand, som er vand med citron i. Drik et stort glas. Efter 15-30 min. Drik stort glas bladselleri juice – du presser simpelthen et bundt skyllede bladselleri og juicer dem, drik straks.

Efter yderligere lille halv time, kan du spise morgenmad. Min morgenmad består af masser af frugt, typisk kan det være:

2 bananer, ½ bakke vindruer, 1 appelsin, 1 pære, 1 æble.

Middag:

Lav en madpakke af masser af grøntsager, f.eks rød peber, agurk, tomater, æblestykker, kål eller spinat, kogte kartofler i stykker (lidt fedt kan være ½ avocado eller lidt nødder eller evt. hjemmelavet hummus)

Aften:

Hvis du har mod på det, spis raw til aften også, ellers tilbered varmt måltid (det gør jeg altid selv, kan ikke undvære det varme) Raw er alle slags grønt med ingen eller fedtfri dressing.

Varmt måltid kan bestå af forskellige grøntsager på panden, rødløg, squash, champignon, peber og evt. broccoli, lynstegt i wok i kokosolie. Server ris til hvis det tåles eller tilsæt evt. bønner el. linser til panderetten.

Mellemmåltider:

Masser af frugt, hold dig endelig ikke tilbage, frugt er meget vigtigt i denne kost, frugt helbreder og hjælper mod sukkertrang og er den helt rigtige slags sukker, der er intet dårligt ved frugt, og du kan ikke spise for meget af det. Spis gerne dadler og koldslynget honning.

Hvis du helbredsmæssigt kan tillade mere fedt i din kost, eller beslutter at det vil du have, så er der mange muligheder for at lave lækre ting.

Et bud på lækker og nem morgenmad
Disse barer smager virkelig godt (billedet er ikke så godt desværre) Det er valnødder, cashewnødder, kokossirup, dadler, kakao, vanilje og lidt himalayasalt.
Min aftensmad kan bestå af god salat, gulerødder, glutenfrit hjemmelavet brød og en gryderet bestående af sød kartofler, revne kartofler, løg, champignon, tomatsovs og kokosmælk samt kikærter og bønner og en masse krydderier: hvidløg, ingefær, chili, honning, himalayasalt, peber samt lidt paprika og karry.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *