Blog

Start eventuelt med at læse på min hjemmeside, hvis du er kommet først ind på bloggen.

På bloggen finder du normalt det sidste nye, jeg har tilføjet, der er opskrifter og oplevelser jeg tilføjer, når jeg har tid og lyst.

Da det hele er ret nyt for mig, er der stadig ikke kommet så meget ind på bloggen endnu, det skulle gerne komme efterhånden.

BLADSELLERI

Bladselleri er vigtigt for mig, da juicen herfra giver mig stort velbefindende og der er rigtig mange helbredsfordele ved at drikke det dagligt, gerne omkring 5 dl. Men hvis det er svært at få bladselleri i en periode eller det bliver for dyrt at drikke det dagligt, så prøv at drikke det hver anden eller hver tredje dag.

Eksempel på en dags menu:

Jeg starter altid dagen med et stort glas vand med citronsaft, 20 min. efter får jeg oftest et glas bladselleri juice.

Om lørdagen laver jeg øvelser (de 5 tibetanere) og mediterer lidt, så løber jeg et tur på ca. 5 km. De andre dage er forskellige, men indeholder ikke løb, men flere gåture med Kokos, min lille hund, og skal jeg på job, laver jeg en madpakke med diverse grønt og kartofler eller ris og evt. dressing. Det kan være rød peber, agurk, broccoli (letkogt), ærter, æble og kartofler og hjemmelavet hummus (se evt. under opskrifter).

Mit middagsmåltid, hvis ikke det er nævnte madpakke, kan bestå af sød kartofler og alm. kartofler samt salat af grønne asparges, tomater, agurk, æble, gulerod, broccoli. Nogen gange steger jeg alt muligt på panden – steger i kokosolie og med masser af krydderi

Morgen mad er en stor tallerken med blandet frugt, jordbær, ananas, banan, pære og æble – skønt. Desuden en lille glas kaffe, selv om dette IKKE er AW, da det er meget dehydrerende og kræver ekstra væske indtag dagen igennem og koffein er heller ikke godt. Men jeg drikker lille glas hver dag med hjemmelavet cashew drik (tro endelig ikke at jeg gør alt rigtigt, det gør jeg ikke.

Mellemmåltider kan være hjemmelavet barer, kugler, købte barer med dadler og cashewnødder, frugt, riskiks, hjemmelavet brød uden gær og glutenfrit.

Aftensmåltid kan være en smoothie eller en varm ret med kikærter og sød kartofler og kokosmælk.

Her har jeg lavet smoothie af af halvfrosne bananer, vandmelon og en nektarin, dejligt mellemmåltid 🌞


25/7 2019
I dag sprang jeg bladselleri over, istedet for har jeg lavet AW’s heavy detox smoothie. Den er unik til at fjerne tungmetaller som kviksølv, som vi har i kroppen i større eller mindre grad. Det er i vacciner, fisk, amalgam i tænderne m.m.

Den består af koriander, Dulse, Byggræs juice pulver, Spirulina, bananer, vilde blåbær, appelsin, vand.

Mandag den 29/7 2019
Vi har vores sidste uges ferie her i sommer og har været på Onkel A og spise vores absolutte ynglingsbrunch, vegansk og super lækkert og indbydende. Ikke uden no go’s, men sådan er det bare, når vi en gang imellem spiser ude, så er det svært at gøre det helt perfekt, men det er tæt på.