Blog

Start eventuelt med at læse på min hjemmeside, hvis du er kommet først ind på bloggen.

På bloggen finder du normalt det sidste nye, jeg har tilføjet, der er opskrifter og oplevelser jeg tilføjer, når jeg har tid og lyst.

Da det hele er ret nyt for mig, er der stadig ikke kommet så meget ind på bloggen endnu, det skulle gerne komme efterhånden.

Jeg skal holde mit første foredrag onsdag den 13. November kl. 18 😃

https://www.facebook.com/events/946643459018360/?ti=icl

BLADSELLERI

Bladselleri er vigtigt for mig, da juicen herfra giver mig stort velbefindende og der er rigtig mange helbredsfordele ved at drikke det dagligt, gerne omkring 5 dl. Men hvis det er svært at få bladselleri i en periode eller det bliver for dyrt at drikke det dagligt, så prøv at drikke det hver anden eller hver tredje dag.

Eksempel på en dags menu:

Jeg starter altid dagen med et stort glas vand med citronsaft, 20 min. efter får jeg oftest et glas bladselleri juice.

Om lørdagen laver jeg øvelser (de 5 tibetanere) og mediterer lidt, så løber jeg et tur på ca. 5 km. De andre dage er forskellige, men indeholder ikke løb, men flere gåture med Kokos, min lille hund, og skal jeg på job, laver jeg en madpakke med diverse grønt og kartofler eller ris og evt. dressing. Det kan være rød peber, agurk, broccoli (letkogt), ærter, æble og kartofler og hjemmelavet hummus (se evt. under opskrifter).

Mit middagsmåltid, hvis ikke det er nævnte madpakke, kan bestå af sød kartofler og alm. kartofler samt salat af grønne asparges, tomater, agurk, æble, gulerod, broccoli. Nogen gange steger jeg alt muligt på panden – steger i kokosolie og med masser af krydderi

Morgen mad er en stor tallerken med blandet frugt, jordbær, ananas, banan, pære og æble – skønt. Desuden en lille glas kaffe, selv om dette IKKE er AW, da det er meget dehydrerende og kræver ekstra væske indtag dagen igennem og koffein er heller ikke godt. Men jeg drikker lille glas hver dag med hjemmelavet cashew drik (tro endelig ikke at jeg gør alt rigtigt, det gør jeg ikke.

Mellemmåltider kan være hjemmelavet barer, kugler, købte barer med dadler og cashewnødder, frugt, riskiks, hjemmelavet brød uden gær og glutenfrit.

Aftensmåltid kan være en smoothie eller en varm ret med kikærter og sød kartofler og kokosmælk.

Torsdag den 10. oktober 2019

Så meget frugt kan jeg godt spise til morgen 🙂

Tirsdag den 8. oktober 2019

Middagsmad i dag er sød kartoffel bøffer (kog sød kartoffel og lidt alm. kartofler samt blomkål, mos det, krydr’ det med ønskede krydderier, tilsæt Kikærtemel samt kartoffelmel til du kan samle det til lidt bløde kugler, der trykkes ud på panden med bagside af ske el. fingre) og steg i kokosolie.

På panden brunes lidt kartofler og porre samt æbler og broccoli, tilsæt krydderier og evt lidt rosiner.

Torsdag den 19. september 2019

Jeg skal medbringe noget mad i aften til fællesbordet, hvor vi skal hygge sammen i familien. Dette er hvad jeg har lavet.

Salat med quinoa, agurk, æble, tomater, ærter m.m. Fad med bagte tomater, bagte rødbeder og sød kartofler med krydderier, hvide bønner. Hjemmelavet aioli af cashewnødder (iblødsat et par timer), hvidløg, lemonsaft, himalayasalt, lidt olivenolie og vand. Til sidst dessert – ikke hverdags spise – havre, peanut/honning snitter med choko-kokos ovenpå.

Fredag den 13. september 2019

Har lavet hummus i dag, uhmm.. lækker til at dyppe gulerødder, agurkestave el. andet i – eller på et stykke hjemmelavet glutenfrit knækbrød.

I miniblender blendes passende mængde udblødte, kogte kikærter sammen med en spsk honning, 3 fed hvidløg, 1/2-1 frisk chili, lidt citronsaft, paprika (ca 1-2 tsk., jeg bruger en stærk og bare 1 tsk), olivenolie og evt lidt vand. Blend til det er godt samlet.

Tirsdag den 3. september 2019

Når jeg rigtig skal slappe af, nyder jeg min hjemmelavede The (kombi af lakrids, hibiscus, citronmelisse og pebermynte) og her en hjemmebagt kage af quinoamel, havremel, kikærtemel, ahornsirup, honning, kokosolie og revet ingefær..Uhmm …Og lidt hygge til hunden også 🙂

Her har jeg lavet smoothie af af halvfrosne bananer, vandmelon og en nektarin, dejligt mellemmåltid 🌞


25/7 2019
I dag sprang jeg bladselleri over, istedet for har jeg lavet AW’s heavy detox smoothie. Den er unik til at fjerne tungmetaller som kviksølv, som vi har i kroppen i større eller mindre grad. Det er i vacciner, fisk, amalgam i tænderne m.m.

Den består af koriander, Dulse, Byggræs juice pulver, Spirulina, bananer, vilde blåbær, appelsin, vand.

Mandag den 29/7 2019
Vi har vores sidste uges ferie her i sommer og har været på Onkel A og spise vores absolutte ynglingsbrunch, vegansk og super lækkert og indbydende. Ikke uden no go’s, men sådan er det bare, når vi en gang imellem spiser ude, så er det svært at gøre det helt perfekt, men det er tæt på.